وزیر ارتباطات با بیان اینکه مذاکره‌ای برای "مسترکارت" انجام نشده است، گفت: بنده از اینکه سرور تلگرام به ایران انتقال یابد مطلع نیستم.
کد خبر: ۹۳۴۹۵۹
مذاکره‌ای برای "مسترکارت" انجام نشده/از "انتقال سرور تلگرام" به ایران بی خبرم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، محمود واعظی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات انجام شده در زمینه مسترکارت اظهار داشت: مذاکرات در رابطه با ویژن کارت در ایران انجام شد و خروجی آن این بود که توزیع این ویژن‌کارت‌ها برعهده اداره پست باشد اما این ویژن‌کارت تبدیل به مسترکارت شده و تاکنون مذاکره‌ای در رابطه با مسترکارت انجام نشده است.

وی با اشاره به ارتقاء پهنای باند افزود: در رابطه با ارتقاء پهنای باند در کشور یک کار گسترده انجام شده و با تلاش‌های انجام شده توانستیم دو سال زیرساخت‌ها را به‌جلو آوریم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگی که در رابطه با پهنای باند انجام شده ارتقا یافتن آن از 424 گیگ به 4000 گیگ است و اطمینان می‌دهیم که پهنای باند تا 10 هزار گیگ نیز ارتقا می‌یابد.

واعظی خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری نیز در این زمینه انجام شده که از جمله آنها این بود که کل کشور را به 4 منطقه تقسیم کرده و مرکز تبادل ترافیک را در تهران، تبریز، مشهد و شیراز قرار دادیم، پهنای باند داخل را از باند خارج جدا کردیم و از سوی دیگر تعرفه اینترنت را کاهش دادیم.

وی بیان داشت: تولید محتوای داخل یکی دیگر از برنامه‌های فکری ما است، مردم بعد از دریافت شبکه ملی اطلاعات باید محتوای داخلی امن با کیفیت بالا و تعرفه پایین دریافت کنند و هدف ما این است که نرخ پهنای باند داخل را ارزان کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به انتقال سرور تلگرام از روسیه به ایران گفت: بنده از اینکه سرور تلگرام به ایران انتقال یابد مطلع نیستم.

واعظی با اشاره به بستن شبکه‌های مجازی بیان داشت: بستن این شبکه‌ها که کاری ندارد و توان نمی‌خواهد اما رویکرد دولت دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و حفظ حقوق شهروندی است و از طرفی اعتقاد داریم که مردم باید دسترسی به اطلاعات و محتوای سالم داشته باشند از این رو فیلترینگ هوشمند را طراحی کرده‌ایم تا موارد نامناسب را از شبکه‌ها فیلتر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها